علل استرس در دانش آموزان

علل استرس در دانش آموزان

اکثر بچه ها امتحان دادن را دوست ندارند اما این امر می تواند در بعضی از دانش آموزان استرس شدید ایجاد کند. کسانی که اضطراب شدید امتحان دارند ممکن است در طول این مدت تحت فشار زیادی قرار گیرند. این می تواند به طور مستقیم بر نمرات دانش آموز تأثیر بگذارد.


بیشتر...

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم. باید بدانید که خوب و موفق بودن، نه تصادفی است و نه ارتباطی به معلم و... دارد. رمز موفقیت داشتن تلاش و پشتکار در امر یادگیری است. برای این‌که بتوانید شما نیز در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشید و بهترین نمره را کسب کنید باید پشتکار زیادی داشته باشید و با برنامه‌ریزی خوب کارهای خود را انجام دهید و به چندین نکته توجه کنید:


بیشتر...

تکنیک‌های مطالعه

تکنیک‌های مطالعه

ر جایی که اکثر رقبای شما در حال خواندن یک درس در نشست‌های طولانی‌مدت به سر می‌برند، شما از تکنیک Interleaved Practice استفاده می‌کنید و تا سه برابر بازده بالاتری نسبت به آن‌ها خواهید داشت. خلاصه‌اش می‌شود که آیتم‌های درسی را با هم مخلوط کنید. قرار شد که چهار ساعت اول را به دو آیتم اختصاص دهیم. فرض کنید که اسم آن‌ها X و Y است. هفت پومودورو را به این صورت پیاده کنید.


بیشتر...

کاهش اضطراب دانش‌آموزان

کاهش اضطراب دانش‌آموزان

 

اضطراب و استرس، یکی از مشکلاتی است که در درصد قابل توجهی از دانش آموزان وجود دارد و متاسفانه تاثیرات مخربی بر عملکرد دانش آموزان در مدرسه و حتی در خانه دارد. نتیجه این اضطراب و استرس مانند سایر ناتوانی های یادگیری، کاهش عملکرد درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد بود.


بیشتر...


چگونه ساخت کاردستی باعث منجر به تقویت مهارت میشود؟

چگونه ساخت کاردستی باعث منجر به تقویت مهارت میشود؟

ساخت کاردستی کودکانه معمولا به منظور سرگرم کردن بچه‌ها و ایجاد یک تفریح چند ساعته انجام می‌شود. اما شاید برایتان جالب باشد، بدانید که ساخت کاردستی هم می‌تواند مهارت‌های کودکتان را تحت تاثیر قرار دهد و به تقویت آن‌ها کمک کند...


بیشتر...